Imprinting and filtering
I was always fascinated by dream and reality – how they fertilize and traverse each other and occasionally change places.
And by the course of time. Even in a furious pace of existence, you may feel that time stands still. Recurrence, the same theme, with eyes wide or shut. Images of reality do not exist, as soon as I try to create them, they disappear.
Slowly pictures emerge by sorting and filtering. They originate in a web or a landscape shaped by this slithering interplay.
The exhibition is a wave motion between imprinting and filtering. Impressions and processing and the tension in between.
Meta Isæus-Berlin
Avtryck och filter
Jag har alltid varit intresserad av dröm och verklighet – hur de befruktar och genomkorsar varandra och ibland till och med byter plats.
Och av tiden. Även om man upplever ett rasande tempo i tillvaron, kan man få en känsla av att tiden står stilla. Repetition, samma tema, med ögonen öppna eller slutna. Verklighetsbilder finns ju inte, så fort jag försöker formulera dem, försvinner de.
Sakta silas och filtreras ett slags bilder fram. De har sitt ursprung i den väv eller landskap som den glidande växelverkan matar fram.
Utställningen är en vågrörelse mellan avtryck och filter. Intryck och bearbetning och spänningen där emellan.
Meta Isæus-Berlin
Tivoli, 2007,
oil on canvas, 105 x 130 cm,
private collection
Breakfast, 2008,
oil on canvas, 115 x 132 cm,
private collection
The Seeker, 2008,
oil on canvas, 77 x 90 cm,
Courtesy M I-B
Mating Call, 2008,
oil on canvas, 77 x 90 cm,
Courtesy M I-B